torsdag 12. desember 2013

Julens lille pepperkakehus

 
Endelig fikk jeg tid til det igjen, å lage pepperkakehus:) Er noen år siden sist, så det her var utrolig morsomt. Jeg har alltid pepperkaker, med det er ikke hver jul jeg lager pepperkakehus. Men så utrolig koselig som det er, så er det verdt den lille ekstra tiden det tar.
 
 
Ser kanskje litt ut som et lite barn har lagd det her, men det har sin sjarm da.
Det blir litt søl med smelting av sukker som lim, og melis som bare renner utover...Men det er ikke så nøye, det skal jo tross alt spises opp etter jul ;) 
 
 
Pyntingen av pepperkakehuset når det er ferdig satt sammen er hele moroa!
Pynte med melis, non-stop og sette det på et fat sammen med bomull som snø og små nisser
 
 
 
Med lyslenke inni huset blir det ekstra koselig.
Spesielt på kvelden.
 
 
 
 
 
 
Så dette ble altså julens lille pepperkakehus 2013.
Et nokså enkelt hus, men det enkle er ofte det beste sier nå jeg, når det kommer til baking i alle fall ;)
 
Her blir det nok ikke noe 7 slag med julebakst nei, de kjøpes på butikken ellers så blir det nok smaksprøver av mammas julekaker i romjulen :)
Så som du ser i resultatet av mitt pepperkakehus så skal jeg ikke skryte på meg at jeg så veldig dyktig på kake og matlaging! ;)
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar