torsdag 7. november 2013

Rødt & Hvitt

 
Ingen førjulsstemning uten litt rødt og hvitt i vinduskarmen!
 Jeg elsker den tradisjonelle julen, med de gammeldagse nissene og røde kulene på treet.
Vinduskarmene på soverommet har blitt pyntet opp med røde og hvite detaljer. Små sopper, telysholdere, konglekranser, røde lys og små heklede brikker.
 Førjulstiden er så koselig :)
 
 
Jeg har ellers i året veldig lite rødt, men når det nærmer seg jul så er det den fineste fargen jeg veit om. Med hvitt og sølv blir fargen ekstra fin. 
 
 
 Stjernelykt hengende i vinduet sammen med hjertekrans i kongler.
 
 
 
 


Røde deilige duftlys med duft av granbar og pepperkaker.
Jeg har flere slike kortholdere som denne herlige figuren her, fine til å henge opp julekort:)
Er ikke den luringen der søt? ;)
 
 
 
Fine rognebær med frost på, som ser så utrolig ekte ut, fra Åhlèns.
Den hvite lekre vasen er fra Kremmerhuset.
 
 
I enden av senga har jeg "hobby-plassen" min.
Mitt kjære skrivebord som jeg har hatt siden jeg var liten skolejente. Bare malt om et par ganger :)
 
 
 
 
 Søte små brikker som min farmor har heklet til meg.
 
 
En rose og en liten flaske pryder Eva Solo beholderen min for øyeblikket.
 
 
 
Denne hvite stjernen er også min flinke farmor sitt håndverk.
 
 
Litt engler er fredfullt og deilig å ha i hus:)
 
  
Mine to vinduer dekorert i skikkelig førjuls-stemning.
Ikke lenge før adventsstakene kan settes frem også :)
 
Ha en nydelig torsdag!
 
En litt tidlig førjulsklem fra meg ;)
 
 

3 kommentarer:

  1. Skikelig julekoselig i vinduskarmene dine. Du har en fin blogg med masse fine bilder og tips. Melder meg på som følger hos deg. Har en blogg sjøl bruktogblandet.blogspot.no. Stikk innom for en titt hvis du har lyst.
    Ønsker deg en god ettermiddag.
    Vennlig hilsen Marit

    SvarSlett
  2. Så nydelige bilder! Den bunten med rognebær må jeg se etter. Kanskje det blir litt rødt her også etter hvert ;-)
    Nyt kvelden flinke deg.
    klem Vibeke

    SvarSlett
  3. Veldig lekkert med det røde og hvite i vinduskarmen!!

    God helg, Elise! Klem fra Jorunn

    SvarSlett