torsdag 3. oktober 2013

Jeg og Zita på tur i skogen


I går var jeg og Zita (hunden til mamma og Lasse, og lillesøstera mi som jeg kaller hun) på tur i gamle trakter. I skogen i Hole hvor jeg er født og oppvokst, det er noe som stadig vekk drar meg tilbake dit, det er mange minner som dukker opp også er det så utrolig flott sted.
Sola tittet frem på vei opp Kleiva og vi koste oss i den friske høstluften.

På vei oppover letter tåken og sola titter frem.
Det var helt magisk å rusle oppover å kjenne sola varme i ansiktet.


Zita poserte så fint på utsiktsposten her.
Det var bare å knipse i vei :)


Turen ble ikke helt som planlagt, vi gikk nemlig skiløypa inn til Sørsetera, men måtte snu etter et stykke hvor det ble veldig myrete. (og jeg hadde ikke på meg fjellstøvler.)
Så da snudde vi, og ruslet en annen vei ned igjen.
Vi var ikke på Kongens Utsikt denne gang, men Dronningens utsikt som det står på skiltet på bildet av meg der.


Vi gikk bilveien ned igjen, flott det også. Nydelig utsikt (hvis det ikke er så tåkete).
På det øverste bildet ser dere det tykke tåke-laget ligge over husene.
Zita var hoppende glad, masse energi igjen :)
Bildet helt til venstre nede er av huset jeg bodde i når jeg var liten jente, rart å se det igjen.
Og leikeplassen hvor jeg har tilbragt mye av min barndom med ungene i gata.
Zita sitter så fint i bilen, da var vi på vei hjem! :)

Deilig med slike skogsturer, det gir meg masse påfyll, og masse ny energi!







1 kommentar:

  1. Kjempefine bilder fra turen deres, det er så flott med alle disse høstfargene ute i naturen!
    Ha en fortsatt fin dag og en riktig god helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett