mandag 19. august 2013

Kreta 2013

Da var jeg tilbake fra Kreta, litt deilig å være hjemme igjen også - selv om det er kjempe fint med ferie.
Det er sant som de fleste sier; "borte bra, men hjemme best!"
 
Vi har i alle fall hatt en helt fantastisk uke på Kreta, over 30 varmegrader og strålende sol. Deilig med en god dose varme og bare kos nå på sensommeren.
Og med over 200 bilder som jeg har tatt fra turen, her kommer et lite utdrag.
Vi bodde ikke langt fra Hersonissos, og var i byen nesten hver kveld og koste oss med god mat og shopping.
Her lufter gjeterbonden geitene sine.
Nydelige blomster i gaten vi bodde i Karteros.
En av dagene tok vi turen opp til Knossos, ruiner fra et palass hvor det levde mennesker for over 4000 år siden.
Masse turister der, men anbefaler å ha en guide så får en sikkert mere ut av turen:)
Vi hadde med nok solkrem!
Vi måtte opp i solfaktor 50 etter hvert, for litt solbrente det ble vi alle sammen!



Skal du til Kreta anbefaler jeg deg virkelig å lese boken "Øya", denne har jeg kost meg med på stranda hele uken.

Kjempe flott strand som var rett ved hotellet, her kunne vi se flyene lande på flyplassen i Hersonissos.
 
Det ble bading på stranda nesten hver dag, her koser meg i vannet.
Det var langgrunt og fint. Litt bølger, men det var bare gøy:)
En dag var vi på Water City, det var utrolig gøy!
Aldri vært i en så stor vannpark, ble som et lite barn igjen her og måtte selvfølgelig ta alle vann-skliene.
Dette var en av de morsomste, denne tok vi mange ganger.
 Her kommer kjæresten, pappa og broren min i full fart i Speed Race til høyre.
 Noe å finne på for både liten og stor.
 Hei hvor det går, jeg som elsker karuseller og fart og spenning, dette var drømmeland for meg.
 Den siste dagen var det litt overskyet på formiddagen, da tok vi turen inn til Hersonissos.
En kjempe flott by nede ved havna.
Han lille sjarmøren her kommer jeg til å savne, han og 3 andre små kattunger fløy rundt på hotellet og skreik etter mat og oppmerksomhet.

 Ha det bra Kreta, jeg kommer garantert tilbake.
Tur til Chania, Elafonissi og ikke minst øyen rett utenfor Kreta; Spinalonga som jeg har lest om i boka "Øya" står høyt på ønskelisten av reisemål i fremtiden.
 
 
 

1 kommentar:

  1. Kjempefine bilder fra ferien, Elise! Kattungen var veldig søt, sikkert litt trist å reise fra den. Klem fra Jorunn

    SvarSlett