søndag 16. juni 2013

Idyll på Kistefos

 


 
Har du vært på Kistefos Museet på Jevnaker?
Det har jeg, mange ganger. Dette er en vakker plass som er like nedenfor der jeg er vokst opp, det tar  ca. 5 min å gå ned dit fra der mamma bor.
Vi har vært på turer hit med klassen både på barneskolen, ungdomsskolen og videregående, men da har jeg ikke brydd meg så mye om stedet. Men etter som årene har gått, har jeg likt meg mer og mer her nede og setter så utrolig stor pris på å ha en så fin plass rett rundt hushjørnet. Hit går ofte turer ned hit for å se om det har kommet noe nytt og for å bare NYTE alt det fine.
Det første du møter når du kommer dit er denne idylliske hagen, som bugner av blomster på sommeren.
 


Masse flotte skulpturer i parken, denne her har stått der noen år. Lekker og elegant. 
 En frodig dame, og Evas Øye til høyre som er en skulptur i fossen. Her sildrer det ofte vann fra Randsfjorden igjennom.
 
De har også åpnet butikk, og har masse utstillinger som er åpent på dagtid.
 
 

 Denne beholderen med vann hvor denne strålen sildrer igjennom, er virkelig et kunstverk!
 

 

 
 Denne kikkerten er det fascinerende å titte gjennom.
 

Her kommer noen vinter-bilder fra Kistefos, like idyllisk og flott der da. 
 
 
  


 Det er bare utrolig koselig og stille på Kistefos Museet. Dette er en plass jeg kommer til å elske resten av livet. Og om du skulle befinne deg i nærheten, ta deg en tur innom her. Selv om det er kvelden og ikke butikkene er åpne, er det verdt turen for å se på alle disse flotte skulpturene.
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar