fredag 7. juni 2013

DIY - Malte Krukker

Når jeg var på besøk hos pappa her om dagen, så jeg disse to store krukkene på trappa hans. De hadde han fått av naboen, og han syns at de ikke passet helt inn. Jeg likte veldig godt fasongen og størrelsen på de, og tenkte at med litt maling blir sikkert disse utrolig flotte. Jeg var så heldig og få de, og gjett om jeg var glad for at jeg tok de imot.
 Etter  noen strøk med maling, var de nesten ikke til å kjenne igjen!
 De var veldig fargerike før, med nokså spesielle motiv på. Her over ser du hvordan de så ut før jeg begynte å male på de. Den som har gjort dette har vært veldig kreativ da, det skal den personen ha! Men passer ikke helt inn hos meg. Jeg ville kjøre en litt mer nøytral og enkel stil, så det ble duse toner på de.
Her er prosessen i gang!
 Først grunnet jeg begge med Sand oljebasert grunning til blanke underlag (det var det vi hadde stående hjemme, og det fungerte fint). Deretter beholdt jeg den ene krukken i denne grunning, for de ble jo så lekre i denne fargen. Men ville ikke ha begge to i denne fargen, så den andre malte jeg i lys pastell gul tone. Fargene passer veldig godt sammen, og står i stil til hverandre.

 Her ser de egentlig ganske like ut i fargene pga. det sterke dagslyset.
Jeg som øver meg på å ta bilder, knipser jo i vei som bare det.
Her kommer en liten bilde-serie av de flotte nye krukkene mine, som jeg tror jeg kommer til å bli kjempe fornøyd med.
 Jeg har prøvd med litt forskjellig oppi de her, men ser nok for meg å ha noen enkle strå eller grener oppi de.
Krakkene som de står på, fant jeg igjen på loftet  her om dagen. De fikk også en tur med malerkosten, i lys grønn (grønt slør som fargen så fint heter).Veldig fin farge sammen med krukkene mine. 







Det er så gøy med sånne kupp, jeg hadde jo ikke tenkt jeg skulle ha nye krukker. Men nå er jeg veldig glad for at jeg tok de imot. Kommer nok til å bli veldig glad i disse. Og hvis jeg blir lei fargene på de, er det jo bare å male over. Vurderer om jeg skal male på et enkelt lite motiv på en av de, men har ikke helt bestemt meg. Enn så lenge blir de sånn for en stund:)
 
Nå gleder meg til å ta de med hjem til Tønsberg og finne en plass til de og noe flott og ha oppi.
Så det er bare å følge med, det kommer sikkert noen bilder etter hvert.

God helg til deg som titter innom:)

Fredagsklem fra

4 kommentarer:

  1. Krukkene ble kjempefine etter at du malte de!! Så bra de kom til deg og fikk nytt liv:) Jeg har også malt krukker med godt resultat. Skjønne bilder av liljekonvall i forrige innlegg.

    Ha en flott helg, Elise! Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  2. Tusen takk :) Koselig å høre:)
    Ble veldig fornøyd med krukkene:)
    God helg til deg også:)

    Klem Elise

    SvarSlett
  3. Veldig kule de krukkene! Love them :)

    SvarSlett
  4. Takk Marte:) Jeg er veldig fornøyd, de ble utrolig fine :)

    SvarSlett